Články

Máte zájem o SEO konzutace, SEO analýzy nebo školení? Mé dlouholeté zkušenosti získané v online marketingu oceníte vy i vaši kolegové. Kontaktujte mě.


Jak se zapojit do srovnávačů (a jak pomáhají e-shopům)

Proč už více než 80 % českých e-shopů aktivně využívá srovnávače cen jako Heureka nebo Zboží.cz? A jaktože srovnávače každý měsíc navštěvují miliony uživatelů a toto číslo stále roste? I když se profesně srovnávači nezabývám a má specializace je SEO, tak jsem se nad tím zamyslel.

Číst dál...

Jak využít Slovník pojmů na e-shopu od Shoptetu

Slovník pojmů je užitečným nástrojem komunikace se zákazníky. Ať už prodáváte ve svém internetovém obchodě jakékoli zboží, jistě má váš obor pár výrazů či termínů, kterým vaši potenciální kupující úplně nerozumí.

Nenuťte je hledat neznámé pojmy na Wikipedii a nabídněte jim odpovědí přímo na vašem e-shopu. Kromě služby návštěvníkům webu uděláte něco navíc pro své SEO.

Číst dál...

Blokování Google nákupů v robots.txt pro Shoptet

V poslední době jsem byl několikrát požádán a řešil jsem k e-shopové platformě Shoptet problém, kdy Google Nákupy pro Slovensko požadovaly, aby mu e-shop zobrazoval cenu i v eurech. Defaultně bezparametricky shop zobrazoval Kč a Google reklamu na tyto produkty z důvodu zákazu průchodu parametru ?currency= v souboru robots.txt zamítá.

Číst dál...

Prefetch, preload, preconnect, dns-prefetch, prerender

Existuje několik způsobů, jak zvýšit celkovou rychlost webu. Jedním z těchto způsobů je předem načíst zdroje, který budete potřebovat později. Rychlost webu je důležitou metrikou nejen pro SEO, ale také pro další online marketingové kanály. V neposlední řadě má rychlost webu přímý vliv na míru plnění stanovených cílů webu - konverzní poměr.

Ještě skvělejší je, že prohlížeče mají jednoduchý vestavěný (nativní) způsob, jak dělat všechny tyto věci. Je to výrazně komplexnější činnost a nechci fušovat do práce specialistů na zvyšování rychlosti webů, ale potřeboval jsem mít zdroj informací, na který se mohu odkazovat a mohu si současně sám modifikovat podle potřeb.

Číst dál...

10 věcí, na které copywriteři zapomínají

10 věcí, na které často copywriteři zapomínají

Setkávám se pravidelně s tím, že tvůrci obsahu mimo napsání informativního sdělení návštěvníkům webů dostanou úkol "psát pro SEO". Ti fundovanější si rovnou řeknou o analýzu klíčových frází. Úspěch s obsahem u vyhledávačů není jen o slovech, ale i o dalších důležitých kritériích.

Číst dál...